Svatko od nas od automobila očekuje nešto drugo. Za neke je automobil način da dođu s jedne točke na drugu. Nekima je bitan osjećaj vožnje. Pa, svi se možemo složiti da se želimo osjećati sigurno u automobilu. Kočnice su osnovna sigurnosna značajka svih automobila. Potrebno im je posvetiti dužnu pažnju.

Kočioni sustav vozila osigurava sigurnost vozača i putnika. Ali ponekad više pažnje posvećujemo održavanju karoserije nego kočnicama. Pravilnom brigom o kočionom sustavu postići ćete maksimalan osjećaj sigurnosti u vožnji, produžiti životni vijek kočnica i ostalih dijelova, a ne manje važno, puno ćete više uživati ​​u vožnji.

Životni vijek kočnica

Kočnice su potrošni materijal. Međutim, teško je odrediti koliko će dugo pojedine kočnice zadržati svoju funkcionalnost. Ovisno o tipu vozila i načinu vožnje, može biti u rasponu od 50.000 - 150.000 km. Najbolji način za produljenje vijeka trajanja kočionog sustava je ujednačena vožnja i dovoljan razmak od drugih automobila, korištenje kočione snage motora i povremeno vođenje računa o njihovom održavanju.

Uklanjanjem prljavštine ili masnoće s kočionih diskova eliminirate neugodan zvuk pri kočenju i poboljšavate učinak kočenja. Za čišćenje kočionog sustava koristite samo posebna sredstva za čišćenje kočnica. Ako je automobil dugo parkiran, na kotačima se može stvoriti površinska hrđa. Ipak, nema mjesta panici, iu ovom slučaju pomoći će posebno sredstvo za čišćenje kočnica.

Kočione pločice

Provjera istrošenosti kočionih pločica nije jednostavna. Često se događa da istrošene kočione pločice primijeti tek mehaničar prilikom pregleda ili po neugodnom škripavom zvuku. Danas su mnogi automobili već opremljeni svjetlom upozorenja na istrošenost kočnica. Međutim, općenito, ploče bi trebale biti najmanje 2-3 mm debele. U većini slučajeva koriste se posebni setovi za prešanje klipova kočnica radi zamjene pločica.

Kočioni diskovi

U pravilu bi trebali izdržati više od ploča. Ali čak i ovdje dolazi do trošenja kao rezultat kočenja. Glavni pokazatelj istrošenosti diska je njegova debljina. Uvijanje diska također je često prijavljen fenomen. To je uglavnom uzrokovano odabirom nekvalitetnog dijela, čestim i oštrim kočenjem s kasnijim brzim hlađenjem diska. Valoviti disk je vrlo lako prepoznati, jer se očituje jakim vibracijama prilikom kočenja, što se najviše osjeti na upravljaču.

Tekućina za kočnice

Također je dobro s vremena na vrijeme provjeriti razinu kočione tekućine. Njegovu količinu možete provjeriti u spremniku ispod haube. Zbog utjecaja vremena tekućina također gubi svoja svojstva. Stoga je preporučljivo provjeriti njegovu funkcionalnost pomoću posebnog ispitivača.

Kočionu tekućinu treba mijenjati otprilike svake 2-3 godine. Promjena kočione tekućine nije financijski zahtjevan zahvat. Međutim, u svim okolnostima to treba obaviti iskusan mehaničar, ovo se također odnosi na zamjenu kočionih diskova ili pločica.

Ukoliko niste sigurni u ispravnost vašeg kočionog sustava, povjerite svoj automobil stručnjacima u autoservisu koji će provjeriti ispravnost vaših kočnica. Zamjena komponenti kočionog sustava može biti financijski zahtjevnija operacija, ali se svakako isplati zbog osjećaja sigurnosti i sigurnosti.